علت منع روابط آزاد میان مرد و زن چیست؟
 
 
آموزش عاشق شدن
باید بدونی چجوری عاشق شی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید تو جامعه اتفاقات دردناک عجیبی دیدم از قتل تا خودکشی دیدم جونا دارن یه کلاه بزرگ سر خودشون میزارن بنام عشق و هر کسی هم یک روز دچارش میشه دیدم غم و بدبختی مردم از چار چیزه بیکاری ، خانواده ، عشق ، دین دوست دارم همه خوشبخت باشید از خدا کمک بخواهید من سعی میکنم تو این وبلاگ در باره عشق و خونواده مطالبی اموزنده قرار بدم امید وارم استفاده کنید
آخرین مطالب
نويسندگان
چت با من

 علت منع روابط آزاد ميان زن و مرد چيست؟

دلايل منع روابط آزاد ميان زن و مرد

اين دلايل را در موارد ذيل فهرست مي‌کنيم:
1. لزوم توجه به ابعاد متعالي انسان اعم از مرد و زن
زنان و مردان به عنوان جماعت انساني ابعادي دارند که برخي از آنها بسيار متعالي و برخي ديگر هم با بخش حيواني مرتبط هستند. انسان فعاليت‌هاي متفاوتي انجام مي‌دهد و توانايي‌هاي متعددي دارد که با توجه به توانايي‌ها و نوع فعاليت‌ها مي‌تواند اهداف مختلفي براي خود انتخاب نمايد.
حال در صورتي که روابط مردان و زنان آزاد باشد، به دليل آسيب‌پذيري انسانها در اين رابطه و حاکميت غريزه، ابعاد متعالي آدمي تحت الشعاع قرار گرفته و عقربة ذهني و رفتاري افراد به سمت مسايل جنسي و حواشي آن رفته و هر يک از آنها از ابعاد متعالي خود و ديگري غفلت مي‌ورزند.
روشن است که سرکشي شهوت عقل را ناکارآمد مي‌کند. امام علي بن ابي‌طالب فرموده‌اند که بر اثر هوس و شهوت عقل و خرد از بين مي‌رود.(3)
 
2. حراست از کرامت انساني زنان
در صورت رواج بي‌بند و باري جنسي اين زنان هستند که بيشتر متضرر مي‌شوند، چرا که در اين صورت زنان در ارزيابي مردان، به آبژه‌هاي جنسي تبديل مي‌شوند و تنزل زنان تا به اين حد، بدترين شکل ممکن از سقوط شخصيت آدمي است. اگر زنان به خاطر جاذبيت‌هايشان مورد علاقه واقع شوند و بر اين اساس با کسي پيوندي مقدس به نام ازدواج ببندند در حالي که ديگر امتيازات شخصيت آنها هم ديده شده و در مجموع يک همراه و شريک در زندگي‌اي متکامل به حساب آيند، ابداً مذموم نيست. لکن وقتي فقط از لحاظ مسايل شهواني مورد نظر آيند، بسي خسران نموده و حقيرانه زندگي خواهند کرد. در ادله و روايات موارد قابل توجهي وجود دارد که به مرداني که درصدد ازدواج هستند توصيه مي‌کنند که زنان را فقط بابت جمال ظاهري‌شان نخواهند و به ابعاد ديگر و شخصيت باطني‌شان توجه کنند.
در واقع شيوع نگاه ظاهربين و غلط باعث مي‌شود از توان بالقوه و بالفعل زنان در جهات مختلفي که با پيشرفت جامعه مرتبط است غفلت شده و خود فراموشي مفرطي را نيز در زنان باعث گردد.
 
3. تاثيرات مخرب فرهنگي روابط آزاد بر زنان و مردان
مسئله فوق متاسفانه در حد مطرح شده باقي نمي‌ماند بلکه به تغيير فرهنگ به تمام معنا و در تمام ابعادش مي‌انجامد. تبديل شدن زنان به آبژه‌هاي جنسي، تمام ظواهر زنان از جمله پوشش، نوع سخن گفتن، کيفيت و کميت ايجاد روابط اجتماعي، آمال و آرزوها ... را تغيير مي‌دهد. تشديد اين مسئله در زندگي مردان نيز اثر گذارده و به جاي مردان غيرتمند طالب زندگي پايدار، از آنان مردان هوسران و متقاضيان کالاهاي جنسي مي‌سازد.
 
4. تزلزل بنيان خانواده
بديهي است که انحصار تلذذات جنسي در خانواده زماني ممکن است که در صحنه علني جامعه مردان و زنان از اين حيث در اختيار يکديگر نباشند. دسترسي آسان به تأمين غرايز از طرق نامشروع علاوه بر آنکه مردان و زنان (بخصوص گروه اول) متاهلي را که از نظر ايمان و تقوي سست بنياد هستند در معرض آسيب قرار مي‌دهد، با بالابردن آستانة لذت و کاميابي و توقعات روبه تزايد مردان و زنان از يکديگر بر فروپاشي خانواده اثر بيشتر مي‌گذارد.
مردان و زنان در مراودات آزاد خود با غير همسر مداوم در فکر مقايسه همسر خود با نمونه‌هاي جديدند و با اين کار احساس رضايت خود را نسبت به خانواده و همسر خود از دست مي‌دهند.
علاوه بر امر فوق وجود اين روابط انگيزه‌هاي اوليه تشکيل خانواده را از بين مي‌برد يعني در پايين کشيدن آمار ازدواج موثر است. در شرايطي که تشکيل خانواده مؤونه و زحمت زيادي در بردارد و بر دوش هر يک از طرفين مسئوليت‌هايي مي‌نهد، وجود روابط آزاد باعث مي‌شود که متاسفانه افراد از نامطلوب‌ترين راه ممکن غرايز خود را تأمين کنند و فارغ از مسئوليت‌هاي خانوادگي در لذت‌جويي افراط نمايند.(4)
اباحيگري در رفتارهاي جنسي و انتخاب دوست و رفيق (به جاي همسر و شريک زندگي) مهمترين عاملي است که در کشورهاي توسعه يافته باعث پيدايش انواع خانوده‌ها (تک والدي، زوج‌هاي آزاد، مادران مجرد و...) شده است.
 
5. غريزه محوري به جاي بالندگي و سازندگي فکري (استهلاک قوا)
در حالت روابط افسار گسيخته و آزاد، صفحه فکر و مغز آدمي تحت تصرف غريزه درمي‌آيد و قواي مختلف انسان مستهلک در آن مي‌شود. دقيقاً مانند انساني که البته ناخواسته به بيماري عطش مبتلاست، اين انسان تمام همتش نوشيدن آب است و نوشيدن و نمي‌تواند به مسئله ديگري بينديشد. به دنبال آنهم تمام افعالش منحصر در همان نوشيدن است.
زماني که وقت زنده و پوياي يک جوان به حواشي مسايل جنسي مصروف مي‌شود ديگر جايي براي فعاليت‌هاي سازنده باقي نمي‌ماند. بر همين اساس است که در قرآن کريم در تمام آيات مربوط به کنترل روابط زن و مرد و ايمن سازي آن مي‌فرمايند که رفتارهاي مختلف کنترل کننده «ازکي» هستند يعني رشد دهنده ترند.(5) زيرا تمام قوا در ساية فضاي ايمن شده رشد مي‌کنند.
 
6. ابعاد و پيامدهاي سياسي و اقتصادي روابط آزاد
مسئله روابط آزاد زنان و مردان در طول تاريخ علاوه بر اينکه يک مسئله اجتماعي با ابعاد فرهنگي بوده، ابعاد سياسي و اقتصادي هم داشته است. کساني که کمي با تاريخ جهان آشنا بوده و قصه استعمار نو را مطالعه نموده باشند، مي‌دانند که آزادسازي روابط زنان و مردان و اباحيگري اخلاقي تا چه حد جوامع و بخصوص قدرت جوان ملت‌ها را فلج کرده و تخم بي‌تفاوتي نسبت به مسايل اساسي داخلي يک کشور را بين آنها افشانده است.(6)
علاوه بر امر فوق بايد دانست که همواره واسطه‌ها و دلالان تباهي، بهره‌هاي فراواني از جاذبه‌هاي جنسي بين زن و مرد برده و به ثروتهاي کلاني رسيده‌اند. امروزه ابعاد اقتصادي و يا سياسي فساد و فحشا، که نتيجه قهري روابط آزاد است ابعادي جهاني دارد و اين مسئله را از سطح يک مسئله اخلاقي و شرعي به سطح غيرقابل باوري کشانده است. وجود ميليونها روسپي در سرتاسر جهان، قانوني شدن رفتار شنيع کساني که به کارگران جنسي مشهورند و دهها امر خطرناک ديگر همه و همه نتيجه تغيير رفتار انسانها در امر روابط بين زن و مرد و تحول در هنجارهاي مربوطه است. متاسفانه در شرايطي که تمکين يک زن از همسرش از نظر طرفداران حيات مدرن گناهي نابخشودني و فقهاي بي‌احترامي به زن تلقي مي‌شود، روابط آزاد به راحتي تجويز مي‌گردد.(7)
 
7. سلطه پورنوگرافي بر ارتباطات
پورنوگرافي که از نظر مدافعين روابط آزاد امري مورد نياز به حساب مي‌آيد!(8) به معناي هرزه‌نگاري و پرداختن به امور جنسي شنيع و مستهجن در عرصه رسانه‌اي است.
گرچه مسئله پورنو و بحثهاي راجع به آن «در حد يک بازي پينگ پنگ و يا مسأله غيرقابل سانسور تنزل يافته است»(9) ولي در واقع اين ديو خوش خط و خال، امروزه باعث شده که هيچ رسانه‌اي و هيچ محصول رسانه‌اي از سيطرة غرايز جنسي خلاصي نيابد. واقعاً به سختي مي‌توان به کتاب، فيلم، نوار کاست، سي دي و... دست يافت که جلوه‌اي از مراتب مختلف امر مزبور در آن بروز و ظهور نداشته باشد. و اين بهره‌برداري از رسانه در راستاي هرزگي و ابتذال جنسي قطعاً ضررهاي جبران ناپذيري به فرهنگ اخلاق بشري وارد ساخته و خواهد ساخت.
 
8. تهديد جدي بهداشت جنسي
روابط آزاد بخصوص در اشکال نهايي‌اش باعث از بين رفتن يک خاصيت مهم ازدواج مي‌شود و آن انحصار در شريک زندگي است. عدم انحصار در شريک زندگي صرفنظر از آثار رواني متفاوت براي هر يک از زن و مرد و فرزندان و از بين رفتن نسلي پاک و شناخته شده، در حال حاضر و در شرايطي که دنيا در محاصره دهشت آور بيماريهاي مقاربتي است، يک فاجعه انساني جبران ناپذير به حساب مي‌آيد. بسيار واضح است که ايمن‌سازي روابط آزاد نه آسان است و نه چندان علمي. در زندگي‌اي که بر پايه هوس و اطفاي غريزه تشکيل شده است، زن و مرد هيچ ضمانت اخلاقي به يکديگر نسپرده‌اند که همديگر را دوست بدارند، مراقبت کنند و به يکديگر ضرر نرسانند. بنابراين انتقال ويروس‌هاي خطر آفرين نظير ويروس ايدز (HIV) از اين طريق بسيار شايع است.
در حالي که در يک زندگي با ثبات اخلاقي که افراد به هم تضمين سپرده‌اند، يکديگر را دوست مي‌دارند و مراقبت مي‌کنند، حتي اگر يکي از طرفين مبتلا به يک بيماري باشد سعي مي‌کنند روابط خود را ايمن سازند و يا حداقل به دليل همان انحصار، شيوع و انتقال بيماري‌ها به کندي صورت مي‌گيرد. متاسفانه در حالي برخي افراد به عادي‌سازي روابط نامشروع در داخل کشور مي‌پردازند که امروزه مسئله فوق يک عرصه از 12 محور نگران کننده در سند پکن و ساير اسناد جهاني است. تمام فصل مربوط به «زنان و بهداشت» در اين سند حول مسئله بيماريهاي مقاربتي با تکيه بر عامل آن يعني روابط آزاد و لزوم ايمن‌سازي آن دور مي‌زند.(10)
 
9. پيدايش انحرافات جنسي
شيوع روابط آزاد و به دنبال آن ترويج پورنو، تجاري شدن سکس و... انسانها و رفتارهاي آنان را از اعتدال خارج نموده و رضايتمندي آنها را نسبت به رفتارهاي متداول تغيير داده و سطح عظيمي از انحرافات جنسي را ايجاد مي‌کند. نمونة تأسف بار آن که شايد از نتايج ارزان و مفت بودن ارتباط زن و مرد و سهل الوصول بودن زنان است، ميل به همجنس و بدتر از آن قانوني دانستن اين عمل است.
در حالي که در يک جامعه محجوب خطاي رفتاري در روابط نگاه با تلذذ يک مرد به زن است، در يک جامعه باز حتي بدن‌هاي برهنه نيز ديگر محرک به حساب نمي‌آيند و اشتهاي بشر بريده از اخلاق و معنويت به دنبال بدترين خوراک و آلوده‌ترين نوع مصرف مي‌گردد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
پیوند ها


 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است